انواع دسته ترمز دوچرخه

انواع دسته ترمز دوچرخه از یک ساختار متفاوت نسبت به دیگر دسته ترمز‌ها برخوردار می‌باشند. البته شاخص وجود دسته ترمز، یک اهرم با ساختار فلزی با اندازه کوچک می‌باشد.

از اجزای تشکیل دهنده دوچرخه دسته ترمز است، محل قرار گیری دسته ترمز در قسمت فرمان می‌باشد. در زمان کشیده شدن دسته ترمز، به سرعت همه اجزا درگیر و عملکرد خود را نشان می‌دهند.
گاهی اوقات، متوقف سازی دوچرخه در مسیر‌های طولانی و با سرعت بالا، باید در زمان مناسب آن انجام شود. با نگرفتن دسته ترمز و عدم انجام عملیات ترمزگیری در ساختار دوچرخه، بروز مشکلات از این دست بسیار بیشتر می‌شود.

به دلیل وجود موقعیت موجود برای ساختار فرمان دوچرخه و قرار گیری دسته ترمز در این قسمت، هیچ نوع آسیب یا صدمه‌ای به سادگی به آن وارد نمی‌شود.

انواع ترمز دوچرخه مستعد آسیب پذیری می‌باشد. گاهی اوقات، در یک بازه زمانی طولانی مدت، نیاز به تعویض و یا جداسازی دسته ترمز برای دوچرخه سوار الزامی می‌شود.

بنابراین برای این کار، ابتدا باید نسبت به نوع و اندازه موجود برای دسته ترمز و همخوانی آن با ساختار دوچرخه دقت کرد.
نوع دسته ترمز، به نوع دوچرخه نیز بستگی دارد.
اینکه دوچرخه از نوع کوهستان یا بی ام ایکس باشد؛ هر کدام به نوبه خود دارای ساختار متفاوت در نتیجه نیاز به دسته ترمز مطلوب به خود می‌باشند.

انواع دسته ترمز دوچرخه

انواع دسته ترمز دوچرخه عبارت است از:

  1. دسته ترمز با ساختار کابلی
  2. دسته ترمز با کشش استاندارد
  3. دسته ترمز دوچرخه BMX
  4. دسته ترمز استاندارد
  5. دسته ترمز دوچرخه Cyclo
  6. دسته ترمز دوچرخه کوهستان

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. دسته ترمز با ساختار کابلی

دو نوع ساختار اصلی برای دسته کابلی وجود دارد. طول موجود برای کابل ترمز، باید به یک مقدار تعیین شده و مشخص از قسمت حرکت اهرم، کشیده شود.
البته دو مدل ترمز به صورت اصلی وجود دارد. وجود دسته کشش کوتاه یا به صورت استاندارد یا دسته کشش با شاخص بلند وجود دارد.

2. دسته ترمز با کشش استاندارد

این نوع از دسته ترمز، برای عملکرد موجود با ترمز‌های کالیپر برای دوچرخه بی ام ایکس یا دوچرخه جاده مشخص می‌شود.
یک نوع کشش مرکزی به صورت سنتی در دوچرخه وجود دارد.

ساختار کشش طولانی چیست؟

این نوع از دسته با کشش مستقیم مانند ویبریک، در بسیاری از دوچرخه‌های موجود در کوهستان، بعلاوه ترمز‌های دیسک، برای کابل دوچرخه کوهستان یافت می‌شود.

اهمیت استفاده درست از دسته ترمز و نوع صحیح آن، به صورتی که اهرم به مقدار کافی نیرو خود را برای انتقال ترمز‌ها داشته باشد.
البته از اصطلاحات مکانیکی در این زمینه به طور مثال، به اهرم‌های کشش طولانی و دارای مزیت مکانیکی دو برابری نسبت به اهرم‌های کشش استاندارد است.

البته معنی مطلب فوق، وجود استاندارد‌ها با کابل و نصف سختی آن به صورت دو برابر مقدار کشیده شده است. عدم تناسب لازم برای دسته ترمز، مزیت مکانیکی در ساختار آن را کم و یا افزایش می‌دهد.
بنابراین ترمز بیش از اندازه تند و تیز و یا انجام ترمز به صورت بسیار نرم عمل می‌کند.

دوچرخه سواری

3. دسته ترمز دوچرخه BMX

مانند سایر دوچرخه‌ها و اجزای آنان برای ساختار BMX، دسته ترمز آن با وجود گزینه‌های متعدد در بازار دوچرخه فروشی اصفهان وجود دارد. البته برای ارتقاء موجود در دسته موتور، با مدل‌های تیغه‌های کوتاه‌تر برای ترمز گرفتن می‌باشد.

بنابراین یک انگشت و ظاهری براق با یک کرنگ مشابه برای این بخش در نظر گرفته شده است.
قسمت‌های دیگر در ساختار دوچرخه نیز در دسترس می‌باشد.

البته در صورت بروز رسانی ساختار دوچرخه تنها به سبک سلیقه‌ای، باید نسبت به انتخاب دسته ترمز دقت زیادی بخرج داد.
دسته ترمز انتخابی باید با ساختار دوچرخه همخوانی و هماهنگی لازم را داشته باشد.

به صورت معمول، از میان سه نوع ترمز به صورت طوقه‌ای و فعال شونده با کابل باید مورد انتخاب قرار بگیرد. فشار موجود برای دسته ترمز کابلی، مکانیسم موجود برای ترمز را درگیری می‌کند.
اهرم موجود بر روی ترمز، در طوقه چرخ حالت کشیده دارد.

4. دسته ترمز استاندارد

هر کدام از انواع دسته ترمز‌ها، به صورت معمول باید استاندارد باشند. بنابراین نیاز به رنگ و طول تیغه مورد نظر را انتخاب کرد.
در هنگام رانندگی با دوچرخه، نوآوری آن را نیز باید شناخت.

نوآوری موجود برای detangler که با نام gyro شناخته می‌شود. این فناوری به دوچرخه امکان چرخش تا 360 درجه را نیز می‌دهد.
البته بدون این که در ساختار کابل‌های ترمز اختلال ایجاد کند.

کابل‌های ترمز در این فرایند، به هیچ عنوان در هم تنیده نمی‌شوند. در صورت استفاده از یک دوچرخه، از دسته ترمز مخصوص با نام BMX، که دارای ساختار اهرم جداگانه می‌باشد.
قابلیت کشیدن شدن دو کابل به صورت مجزا را دارد.

فرمان دوچرخه

5. دسته ترمز دوچرخه Cyclo

دوچرخه با ساختار Cyclo، به شکل سنتی، از دسته ترمز به صورت طوقه‌ای استفاده می‌شود. البته به عنوان کشش مرکزی نیز شناخته می‌شود.
این نوع از ترمز، ترکیبی از قدرتمندی، پاکسازی برای تایر می‌باشد.

وجود لجن در تایر‌های پهن، سازگاری برای اهرم‌های دوچرخه و جاده را کاهش می‌دهد. اما دسته ترمز موجود برای دوچرخه Cyclo، لجن‌های تایر را پاک می‌کند.

سازگاری آن با اهرم‌های دوچرخه در مسیر، دسته ترمز دوچرخه Cyclo، را گزینه‌ای محبوب ساخته است.
مانند ترمز‌های دوچرخه در سطح جاده، ترمز طوقه‌ای Cyclo، با یک دسته ترمز، سردنده و یک کشش استاندارد مناسب برای فرمان‌های کورسی نیز می‌باشد.

6. دسته ترمز دوچرخه کوهستان

در بیشتر دوچرخه با ساختار کوهستان یا دوچرخه شهری، همواره از ترمز طوقه‌ای آن استفاده می‌شود.
بنابراین یک نوع خاص از ترمز، وی بریک نامیده می‌شود. وجود دو اهرم ترمز به صورت جداگانه بر روی قسمت خاصی از اتصال پد‌های ترمز به کار می‌رود.

هر دو اهرم‌های موجود، در قسمت دو شاخ جلوی بدنه قابل به نصب می‌باشند. از طرف دیگر، یکی از اهرم‌ها از یک قطعه فلزی با ساختار کوچک به اسم نودل استفاده می‌شود.

محل عبور کابل داخلی به این قسمت و اهرم دیگر نیز قسمت ثابتی را به داخل کابل داخلی آن به صورت مقاوم قرار می‌دهد.
کابل به سمت یکی از بازو‌های موجود ترمز تراز می‌شود.

یک بازو به سمت بخش داخلی و یک بازوی دیگر را نیز به خود می‌کشد. در این صورت لنت ترمز در تماس با طوقه می‌باشد.
مهم‌ترین زمان برای خرید یک دسته وی بریک برای دوچرخه کوهستان، باید همراه با یک کشش طولانی باشد. کشیدگی دو برابر برای کابل و ارائه مزیت‌های مکانیکی برای آن، نسبت به ترمز‌های کششی استاندارد بکار می‌رود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *