شهرهای دوچرخه دوست جهان

از شهرهای دوچرخه دوست جهان می‌توان به کشور هلند اشاره کرد که در این کشور مردم علاقه بسیار زیادی به استفاده از دوچرخه دارند و بیشتر از هر وسیله نقلیه دیگری از دوچرخه استفاده می‌کنند؛ پس به همین دلیل است که به کشور هلند کشور دوچرخه دوست گفته می‌شود.

علاوه بر کشور هلند شهرهای دیگری هم در جهان هستند که علاقه بسیار زیادی به دوچرخه دارند. از دوچرخه بجای وسایل نقلیه دیگر استفاده کنند؛ پس به همین دلیل به آن‌ها نیز شهرهای دوچرخه دوست در جهان یاد می‌شود. در این شهرها به دلیل اینکه تعداد دوچرخه سواران بیشتر از تعداد ماشین‌ها است است قوانین بسیار زیادی برای افراد وجود دارد تا مسئولین بتوانند امنیت بیشتری را برای دوچرخه سواران در شهر به وجود بیاورد.

کارهای بسیار خوبی که شهرداری انجام داده است؛ این است که شهر را و زیرساخت‌های شهری را برای دوچرخه سواری آماده کرده است و می‌توان گفت دوچرخه سواران ایمنی کاملی در شهر دارند و می‌توانند بدون اینکه نگرانی راجع به سلامتی خودشان یا سلامت دوچرخه خودشان داشته باشند برای رفت و آمدهای خودشان از دوچرخه استفاده کنند.

شهرهای دوچرخه دوست جهان

شهرهای دوچرخه دوست جهان

برای اینکه بخواهیم شهرهای دوچرخه دوست را به لیست شهرها اضافه کنیم، باید افرادی که در آن شهر از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل استفاده می‌کنند را در نظر بگیریم و بعد از آن باید زیرساخت‌هایی که برای دوچرخه سواری و قوانینی که برای دوچرخه سواری ثبت شده است را بررسی کنیم.

در نهایت باید عوامل جانبی که موارد مهمی هم هستند مانند سرقت دوچرخه، تصادفات دوچرخه و مسیر مخصوص برای دوچرخه سواری در این شهرها دقت کنیم تا بتوانیم یک شهر را مناسب برای شهر دوچرخه دوست در نظر داشته باشیم.

در این شهرها عوامل مختلف دیگری تاثیرگذار هستند که این عوامل مانند آب و هوا می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی داشته باشند؛ زیرا شهری که آب و هوای مناسبی برای دوچرخه سواری نداشته باشد؛ در نتیجه این شهر نمی‌تواند تلاش کند تا افراد دوچرخه سوار افزایش دهد.

در نهایت باید بررسی شود که آیا افراد در روز جهانی بدون خودرو ترجیح می‌دهند تا از دوچرخه به عنوان یک وسیله دوستدار محیط زیست استفاده کنند و این موضوع را می‌توانیم در لیست انتخاب شهردار به عنوان شهر دوستدار دوچرخه اضافه کنیم. در واقع می‌توان گفت که برای اینکه بتواند شهرها را به شهرهای دوچرخه دوست اضافه کنند بررسی‌های دقیق انجام دادند تا توانستند به این اسامی برسند.

5 شهر دوچرخه دوست جهان

شهرهای دوچرخه دوست جهان عباتند از:

  1. اوترخت
  2. مونستر
  3. آنتوپ
  4. کپنهاگ
  5. آمستردام

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

شهر دوچرخه دوست در جهان

1. اوترخت

اوترخت از شهرهای دوچرخه دوست جهان است که در کشور هلند قرار دارد و یکی از شهرهای پر جمعیت در کشور هلند است. این شهر در رتبه چهارم پرجمعیت‌ترین شهر را در هلند دارد و به علت اینکه دانشگاه‌های بسیار با کیفیت در این شهر وجود دارد؛ مردم علاقه بسیار زیادی به این شهر دارند پس به همین دلیل است که از پرجمعیت‌ترین شهرها است.
این شهر رتبه اول شهرهای دوچرخه دوست جهان را دارد؛ زیرا قوانین دوچرخه سواری بسیار عالی در این کشور برقرار می‌شود و همچنین زیرساخت‌های لازم برای دوچرخه سواری در این کشور وجود دارد.

2. مونستر

این شهر در کشور آلمان قرار دارد و می‌توان گفت که این شهر نسبتا بزرگی است. این شهر را به عنوان اولین شهر دوچرخه دوست در آلمان معرفی کرده‌اند و ایرانی‌ها برای اینکه بتوانند از آلمان بازدید کنند باید ویزای‌شینگن را داشته باشند.

3. آنتوپ

یکی از شهرهای دوچرخه دوست در جهان آنتوپ نام دارد. این شهر در کشور بلژیک است و در محدوده شینگن می‌باشد. آنتوپ در واقع دومین شهر بزرگ در کشور بلژیک است و از نظر شهر دوستدار دوچرخه رتبه سوم را دارد.

شهر دوچرخه دوست در جهان

4. کپنهاگ

این شهر در کشور دانمارک است و به عنوان پایتخت این کشور شناخته شده است در محدوده شینگن است. مردم این شهر علاوه بر اینکه به دوچرخه سواری علاقه بسیار زیادی دارند آن‌ها به پیاده‌روی نیز علاقه بسیار زیادی دارند. دوچرخه سواری و پیاده روی در شهر کپنهاگ به دلیل اینکه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی دارد پس برای افراد بسیار لذت بخش است و به همین دلیل که افراد ترجیح می‌دهند از دوچرخه سواری و پیاده روی استفاده کنند. اگر بخواهیم فاکتور‌های بسیار دقیقی را درباره شهر دوچرخه دوست بررسی کنیم باید بدانید که کپنهاگ در واقع رتبه نخست شهرهای دوچرخه دوست را دارد اما به دلیل بررسی فاکتورهای مختلفی برای دسته بندی، رتبه چهارم برای این کشور و این شهر در نظر گرفته شده است.

5. آمستردام

بعد از شهر اوترخت دومین شهر از کشور هلند که در این لیست پنجمین شهر دوچرخه دوست در جهان است، آمستردام می‌باشد. در واقع آمستردام پایتخت کشور هلند و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر هلند نیز است. افراد درون این شهر بیشترین رفت و آمدهای خودشان را با استفاده از دوچرخه انجام می‌دهند و اگر شما سفری به آمستردام داشته باشید یا اینکه به تصاویر نگاه کنید می‌بینید که در این شهر دوچرخه بسیار زیادی به جای ماشین وجود دارد که این دوچرخه‌ها باعث شده‌اند تصویر بسیار جذابی در شهر به وجود بیاید و این دوچرخه‌ها توانستند جذابیت‌های شهر را چند برابر کنند.

تا زمانی که افراد از دوچرخه بجای ماشین استفاده می‌کنند؛ پس می‌توانند یک هوای بسیار عالی را در شهر به وجود بیاورند و از آن استفاده کنند. ویژگی‌های مهمی که در این شهر وجود داشته است باعث شده است تا افراد علاقه بسیار زیادی به حضور داشته باشند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *