دوچرخه سواری در فصل پاییز

افرادی که به دوچرخه سواری را به صورت حرفه‌ای و دائمی انجام می‌دهند، می‌دانند که همه روزهای سال آفتابی و گرم نیست. دوچرخه سواران مجبور هستند در یک سری از روزهای متفاوتی دوچرخه‌سواری را انجام دهند. ممکن است در بعضی از موارد افراد مجبور شوند، زیر باران و در سرما دوچرخه سواری کنند. اما سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید، این است که چگونه می‌توانند در زیر باران و سرما دوچرخه سواری کنند و آیا می‌توان دوچرخه سواری را در فصل پاییز انجام داد.
دوچرخه سواری در فصل پاییز چه نکاتی دارد؟
آیا لازم است لباس‌های گرم‌تری برای دوچرخه سواری در فصل گرما پوشید؟
آیا راهکارهایی برای عبور از یخبندان وجود دارد؟
در فصل سرد لازم است تا چه میزان مایعات مصرف شود؟ هزاران سوال دیگری که ممکن است برای دوچرخه سواران به وجود بیاید.
اگر قصد دارید که در فصل پاییز دوچرخه سواری را انجام دهید، این نوشته می‌تواند بسیار مناسب دوچرخه سواران باشد.

نکات دوچرخه سواری در فصل پاییز

انواع برند معتبر دوچرخه سواری در فروشگاه‌های دوچرخه فروشی اصفهان وجود دارد، دوچرخه سواری در فصل پاییز نکات مختلفی دارد که عبارت است از:

  1. در نظر گرفتن لوازم مناسب برای دوچرخه
  2. سرویس دوچرخه

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. در نظر گرفتن لوازم مناسب برای دوچرخه

اگر قصد دارید که دوچرخه سواری را در پاییز انجام دهید، لازم است به یک سری از لوازم بسیار مهم توجه کنید. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که لازم است یک سری از لوازم بسیار مهم را برای دوچرخه سواری در پاییز خریداری کنید.

به جای اینکه بخواهید تمامی لباس‌های تابستانی خودتان را تعویض کنید، می‌توانید یک سری از قطعاتی که قابل جابجایی هستند را عوض کنید و با استفاده از آن دوچرخه سواری در پاییز را انجام دهید.

با تعویض کردن یک سری از قطعات و تعویض سبک می‌توانید که دوچرخه سواری عالی را در فصل زمستان داشته باشید. اگر بودجه کافی برای تعویض لباس و تجهیزات ندارید، می‌توانید چند آیتم بسیار عالی را به پوشش و وسایل دوچرخه سواری تابستانی اضافه کنید و از آن‌ها در فصل پاییز استفاده کنید.

یک مثالی که وجود دارد، این است که می‌توانید یک گرمکن بازو بخرید و هر زمانی که خواستید آن را جدا کنید و در هر زمان دوباره از آن استفاده کنید. برخی از لوازم ضروری که برای دوچرخه سواری در پاییز اهمیت دارند و حتماً باید به آن توجه کنید، عبارتند از:

  1. زانوبند
  2. پوشش پنجه
  3. جلیقه
  4. بارانی
  5. عینک

دوچرخه پاییزی

1.1) زانوبند

یک وسیله بسیار مهمی که در هنگام دوچرخه سواری در پاییز باید آن‌ها را تهیه کنید، زانوبند دوچرخه سواری می‌باشد. اگر گرم کنی برای پاها ندارید با استفاده از زانوبند می‌توانید زانوهای خودتان را گرم کنید.

عملکرد عالی که برای زانوبند وجود دارد به صورتی است که در هنگام دوچرخه سواری در باد می‌توانید مقاومت بالایی را برای زانوهای خودتان در نظر بگیرید. اگر از زانوبند در فصل سرد استفاده نکنید، ممکن است با درد بسیار زیادی در زانو روبرو شوید.

همچنین ممکن است که زانوهای در فصل سرد دچار آسیب شوند.

1.2) پوشش پنجه

اگر قصد خرید یک روکش کامل برای کفش‌های خودتان ندارید، یکی از بهترین کارهایی که وجود دارد، این است که پوشش پنجه را تهیه کنید. پوشش پنجه به صورتی هستند که از نفوذ باد و سرما به انگشتان پا جلوگیری می‌کنند و می‌توانند احساس گرمی را به وجود بیاورند.

1.3) جلیقه

یک پوشش کاربردی بسیار عالی دیگری که در فصل پاییز می‌توانید از آن استفاده کنید، جلیقه می‌باشد. جلیقه به صورتی است که بدون اینکه بیش از اندازه گرم باشد، محافظت بسیار عالی در برابر باد برای سینه به وجود می‌آورند. مخصوصاً اگر در ساعت‌های اولیه صبح دوچرخه سواری را انجام می‌دهید که هوا کمی سردتر است، می‌توانید از جلیقه استفاده کنید و دوچرخه سواری را انجام دهید.

زمانی که هوا گرمتر شد و احساس گرما کردید، می‌توانید این جلیقه را در بیاورید.

دوچرخه سواری در پاییز

1.4) استفاده از بارانی

اگر اهل دوچرخه سواری بسیار زیادی هستید، حتماً برای شما اتفاق می‌افتد که در هوای بارانی دوچرخه سواری کنید. نکته‌ای که برای دوچرخه سواری در هوای بارانی وجود دارد، این است که با کاهش ناگهانی دما لازم است یک بارانی عالی را بپوشید.

بارانی به صورتی است که نقش بادشکن را به وجود می‌آورد. در صورتی که در باران گیر افتاده باشید با استفاده از بارانی می‌توانید خودتان را از این هوای سرد و بارانی نجات دهید. یک سری بارانی‌های سبک هستند که در بازار وجود دارند و می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.
این بارانی‌های سبک به صورتی هستند که می‌توانید آن‌ها را تا کنید و حتی درون جیب خودتان قرار دهید.

1.5) عینک‌های دوچرخه سواری

زمانی که فصل پاییز شروع می‌شود، طلوع آفتاب دیرتر و غروب آفتاب نیز زودتر اتفاق می‌افتد، پس همین موضوع باعث می‌شود تا کمتر در معرض آفتاب باشید. اما زمانی که صحبت از تابش کمتر نور خورشید می‌شود، دلیلی نیست که نخواهید از عینک آفتابی استفاده کنید و بهتر است از ویژگی‌های عینک دوچرخه سواری بهره‌مند شوید.

برای اینکه در پاییز دوچرخه سواری انجام دهید، نیازی ندارید که حتماً از عینک مخصوص پاییز استفاده کنید. شما می‌توانید برای عینک فعلی که در دسترس دارید یک لنز جدیدی را خریداری کنید یا اینکه از همان عینک قبلی خودتان استفاده کنید.

دوچرخه سواری پاییز

2. سرویس دوچرخه

برای اینکه بتوانید دوچرخه سواری عالی را در پاییز تجربه کنید، لازم است یک سری تغییراتی را در دوچرخه خودتان به وجود بیاورید. تغییراتی که برای دوچرخه‌ها مناسب هستند، عبارتند از:

  1. تغییر در چراغ‌ها
  2. استفاده از لاستیک‌های پهن‌تر

1.2) تغییر در چراغ‌ها

اولین نکته‌ای که باید در دوچرخه خودتان برای فصل پاییز تغییراتی را به وجود بیاورید، استفاده از چراغ‌ها هستند. در پاییز ساعت روشنایی روز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند، پس به همین دلیل ممکن است، ساعت کمتری را در زیر نور خورشید دوچرخه سواری کنید.
اگر بتوانید برای دوچرخه خودتان از چراغ‌هایی استفاده کنید، می‌توانید مدت زمان طولانی‌تری را به دوچرخه سواری بپردازید. شما می‌توانید برای دوچرخه خودتان یک چراغ جلو و یک چراغ عقب قرمزی را هم تهیه کنید. وجود چراغ‌های جلو و عقب کمک می‌کنند تا رانندگان در هنگام شب و تاریکی دوچرخه سوار را بهتر ببینند.

2.2) استفاده از لاستیک‌های پهن

در زمانی که در پاییز دوچرخه سواری می‌کنید، ممکن است جاده‌ها کمی بارانی و خیس باشند. به همین دلیل لازم است که از لاستیک‌های پهن‌تری برای دوچرخه خودتان استفاده کنید.
به دلیل اینکه فشار کمتری روی لاستیک‌های پهن‌تر وجود دارد، پس همچنین کشش بیشتری در زمین‌های خیس یا برفی به وجود می‌آورد که می‌توانید دوچرخه سواری بهتری را تجربه کنید.

زمانی که هوا سردتر می‌شود، موردی که برای افراد به وجود می‌آید، این است که آب کمتری می‌نوشند. اما باید بدانید که نوشیدن آب کمتری یک اشتباه بسیار بزرگ است در هر ساعتی که دوچرخه سواری را انجام می‌دهید، حداقل باید یک بطری آب بنوشید.

حتی اگر در فصل سرد هستید، معمولا در هوای سرد انسان‌ها بسیار زودتر گرسنه می‌شوند، پس زمانی که در هوای سرد دوچرخه سواری می‌کنید، ممکن است زودتر دلتان بخواهد که غذا بخورید. بهتر است دقت کنید که زیاده‌روی نکنید و به اندازه کافی غذا میل کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *