ویژگی‌های عینک دوچرخه سواری

آیا در دوچرخه سواری به صورت حرفه‌ای یا غیر حرفه‌ای، نیاز به عینک وجود دارد؟ برای انجام دادن فرایند دوچرخه سواری به کمک یک دوچرخه ایده آل، باید لوازم جانبی مورد نیاز آن را بررسی کرد. از جمله لوازم مناسب در حین دوچرخه سواری، بهره بردن از عینک آفتابی است. عینک آفتابی، برای جلوگیری از بروز مشکلات چشمی در زمان دوچرخه سواری است.

اثرات مفید دوچرخه سواری فوق‌العاده است، برخی از افراد، تنها برای لذت بردن از دوچرخه، ساعت‌های متوالی را به این کار می‌پردازند. بنابراین در یک بازه زمانی طولانی، هیچ تجهیزاتی برای فرد دوچرخه سوار وجود ندارد.

عدم استفاده از تجهیزات و وسایل لازم برای دوچرخه سواری، در مرحله اول و ابتدایی، مشکلات به وجود آمده برای بدن را نمایان نمی‌سازد. بنابراین با گذشت زمان، مشکلات زیادی از نظر بدنی و جسمانی برای دوچرخه سواران رخ می‌دهد.

هر دوچرخه سوار، به صورت مبتدی و یا حرفه‌ای، باید از عینک مناسب استفاده نماید. عینک مناسب، باید استاندارد‌های جهانی و لازم را داشته باشد. هر نوع عینکی برای مراقبت از چشم‌ها مناسب نیست. این روز‌ها، مدل‌های متفاوتی از عینک در مراکز دوچرخه فروشی اصفهان برای دوچرخه سواران وجود دارد. بنابراین برای بهره‌مندی از هر نوع عینک، ابتدا باید بهترین و مناسب‌ترین آن را برای چشمان خود انتخاب نمایید. حتی بهره بردن از عینک استاندارد، از کاهش میزان تصادفات جاده‌ای در زمان دوچرخه سواری را به شدت کم می‌کند.

عینک دوچرخه سواری

ویژگی‌های عینک دوچرخه سواری

اولین نکته برای انتخاب عینک در زمان دوچرخه سواری، وزن و اندازه آن است. وزن و اندازه برای عینک، باید کمترین میزان فشار و ناراحتی را در طولانی مدت بر روی چشم به وجود آورد. برای کم کردن میزان فشار عینک بر روی چشم، ابتدا از پد‌های مناسب برای آن استفاده می‌کنند.

یک عینک ایده آل، باید به هیچ عنوان بر روی چشمان، تکان تکان نخورد. با تکان‌های بی مورد برای عینک، تعادل و تمرکز فرد را کاهش می‌دهد. آزار دهنده‌ترین روند برای قرار دادن عینک بر روی چشم، تکان‌های بی مورد برای آن است.
ویژگی‌های عینک دوچرخه سواری عبارت است از:

  1. جنس و حالت فریم عینک
  2. رنگ شیشه عینک
  3. ضد آب بودن عینک

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. جنس و حالت فریم عینک

از فاکتور‌های دیگر برای انتخاب عینک مناسب، جنس، شکل و فریم آن است. این روز‌ها، تولید کنندگان عینک، نوع‌های متفاوتی برای ساختار عینک ایجاد کرده‌اند. البته برخی از عینک‌ها با ساختار خود، توانمندی عوض کردن با قاب‌های دیگر را دارند. بنابراین جای هیچ نگرانی در رابطه با ساختار عینک وجود ندارد. با توجه به  فرایند دوچرخه سواری در محیط‌های باز، امکان بروز هر نوع شرایط آب و هوایی در هر زمان وجود دارد.
برای فصل‌های گرم سال، استفاده از عینک، به دلیل جلوگیری از ورود اشعه مضر خورشید به چشم، بسیار کاربردی است.

2. رنگ شیشه عینک 

رنگ شیشه عینک، برای بهتر مشاهده کردن مسیر در زمان دوچرخه سواری است. بنابراین رنگ در عینک، شکل و ساختار تمامی اشیا و جانداران در مسیر قابل مشاهده است. البته این روز‌ها، رنگ‌های بسیار متفاوتی برای شیشه عینک وجود دارد.

به همین دلیل، باید سلیقه و نیاز خود را برای انتخاب کردن رنگ عینک، در نظر داشته باشید. رنگ عینک برای، بر روی استایل فرد، تاثیر زیادی را از خود به جا می‌گذارد. جدای دیدن محیط و اطراف دوچرخه سوار به کمک عینک، زیبایی آن نیز مدنظر است. جنس‌ عینک، از پلاستیک و یا شیشه است.

عینک دوچرخه سواری

3. ضد آب بودن عینک

برای دوچرخه سواری در زمان بارانی، استفاده از عینک کاربرد بالایی را از خود نشان می‌دهد. ضد آب بودن عینک، در موقعیت بارانی، منجر به هدایت قطرات باران به سمت پایین می‌شود. بنابراین از تجمع قطرات باران در شیشه عینک جلوگیری می‌شود. وجود قطرات باران بر روی شیشه عینک، سطح دید دوچرخه سوار را کاهش می‌دهد.

بسیاری از افراد، در ذهن خود، مراقبت از چشم در زمان دوچرخه سواری را مهم نمی‌دانند. در صورتی که فرایند بهره‌مندی از عینک در در طول سال، مراقبت بهتری را برای چشم به وجود می‌آورد. نور خورشید، از معضلات مهم برای چشم است.

برای چشم‌های حساس و غیرحساس، زدن عینک اهمیت دارد. علاوه بر نور شدید خورشید به چشم، وزش باد و گرد و غبار‌های موجود در هوا، به چشم آسیب جدی وارد می‌کند. البته این فرایند، برای دوچرخه سواران حرفه‌ای، هر روز اتفاق می‌افتد. عینک‌های پوشش دهنده تمامی قسمت‌های چشم  بسیار مناسب است.

آیا خرید عینک مقرون به صرفه است؟

برای عینک مناسب، قیمت‌های متفاوتی وجود دارد. برند گوناگون و کیفیت متفاوت برای عینک، منجر به افزایش و یا کاهش هزینه خریداری عینک می‌شود. از جمله مشخصاتی که برای عینک مناسب باید وجود داشته باشد اندازه آن است.

اندازه متناسب با صورت و چشم به همراه وزن کم، میزان تحمل پذیری عینک بر روی چشم را افزایش می‌دهد. جنس عینک، هم بر روی قیمت تاثیر مستقیمی را ارائه می‌دهد. برخی از افراد، به عینک با ابعاد بزرگ، علاقه مند می‌باشند. عینک، با ابعاد و اندازه بزرگ، برای هر چهره‌ای مناسب نیست. در هر صورت، هزینه کردن در رابطه با خرید عینک، ارزشمند است.

برخی از افراد، ارزشمندی خرید عینک را چندان مناسب نمی‌دانند. در صورتی که خرید عینک با هزینه مناسب و مقرون به صرفه، به شکل کاربردی، سلامت چشم را به همراه دارد. برای داشتن یک خرید مناسب و کم هزینه برای عینک دوچرخه، ابتدا باید نیاز‌های خود را نسبت به زیبایی در اولویت قرار دهید. به این صورت، عینک متناسب با صورت خود را به دست می‌آورید. هزینه کردن بیش از اندازه برای عینک، برای افرادی که بودجه کافی ندارند انتخاب شایسته‌ای نیست.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *