روغن کاری سیم ترمز دوچرخه

یکی از کارهای بسیار مهمی که برای نگهداری و تعمیرات دوچرخه‌های هیدرولیکی باید انجام دهید؛ روغن کاری سیم ترمز دوچرخه است.

در صورتی که روغن کاری سیم ترمز را به صورت صحیح و اصولی و در زمان مشخص انجام دهید، می‌توانید عملکرد و کارایی دوچرخه را تا حد بسیار زیادی بالا ببرید.
همچنین یک راحتی بسیار زیادی برای دوچرخه سوار در زمان ترمز گیری به وجود می‌آورید. روغن کاری ترمز اهمیت بسیار زیادی دارد. این کار نیاز به ابزار خاصی دارد.
افراد خودشان در خانه به راحتی می‌توانند آن را انجام بدهند.

دلایل اهمیت روغن کاری سیم ترمز دوچرخه

سیم ترمزی که درون دوچرخه‌های هیدرولیکی هستند، طراحی دارند که برای ارتباط گرفتن بین قسمت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای قسمت‌های مختلف دوچرخه از روغن‌های مخصوصی استفاده می‌کنند. روغن مخصوص با نام روغن ترمز یا روغن کابل و سیم شناخته می‌شود.

اما روغن ترمز به دلایل متفاوتی مانند رطوبت گرد و غبار و موارد این چنینی ممکن است آلوده شوند.
دیگر نمی‌تواند انتقال نیروی درستی را برای قسمت‌های مختلف ترمز بندی به وجود بیاورند. به همین دلیل تعویض و روغنکاری سیم ترمز از سری نکات مهمی است که باید هر چند وقت یکبار به آن توجه کنید، آن را در نظر بگیرید.
زمانی که ترمز را در نظر می‌گیرید، باید به فاکتورهای مهمی توجه کنید.

ترمز دوچرخه

چک کردن عملکرد ترمز‌های هیدرولیک

قبل از اینکه بخواهید روغن زدن سیم ترمز را انجام دهید؛ لازم است درباره عملکرد ترمز هیدرولیک اطلاعات را به دست بیاورید.
ترمز هیدرولیک به دوچرخه سوار کمک می‌کند تا بتواند تعویض روغن و روغن کاری را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. ترمزهای هیدرولیکی با استفاده از روغن با پیستون به پیستون‌های دیگر متصل می‌شوند.

کالیپر فشار را برای انجام عملکرد لازم به وجود می‌آورند. کالیپر فشار باعث می‌شود، تا لنت ترمز به صفحه دیسک دوچرخه یک فشار لازم را وارد کند. در انت‌ها این دیسک‌ها باعث شوند تا چرخش چرخ کاهش پیدا کند، متوقف شوند. در نهایت دوچرخه ساکن بماند.

یکی از مزیت‌های بسیار مهمی که در ترمزهای هیدرولیکی وجود دارد؛ این است که نسبت به ترمز‌های معمولی دقت و سرعت بسیار بالایی برای آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل امروزه استفاده از این ترمز‌ها رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. معمولاً دوچرخه سواران حرفه‌ای به دنبال استفاده از این نوع ترمز‌ها می‌روند.

برخلاف سیستم ترمزی که سیم و کابل وجود دارد، روغن ترمز احتمال خرابی یا خم شدن در آن‌ها وجود ندارد.
در نتیجه نگهداری از ترمز یک کار ساده‌تری شود. فقط نکته‌ای که وجود دارد؛ این است که درباره ترمزهای هیدرولیکی باید به تعویض روغن کاری سیم ترمز در مدت زمان مشخص توجه کنید؛ آن را در نظر بگیرید.

ترمز دوچرخه

مراحل تعویض روغن کاری سیم ترمز دوچرخه

برای این که بتوانید روغن کاری سیم ترمز دوچرخه را انجام دهید، یا آنکه آن را تعویض کنید؛ قبل از اینکه هر کاری را انجام دهید، باید یک روغن ترمز با کیفیت را خریداری کنید.
متناسب با برندی که ترمز دوچرخه دارد؛ لازم است یا روغن ترمز را خریداری کنید. توجه به روغن سیم ترمز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا روغن‌های بی‌کیفیت و متفرقه باعث می‌شود، تا به قسمت‌های داخلی ترمز دوچرخه آسیب وارد شود.

دوچرخه سوار در زمان مورد نیاز نتواند به خوبی دوچرخه سواری را انجام دهد.
در مرحله بعدی لازم است مکان مناسبی را برای تعویض روغن ترمز دوچرخه در نظر بگیرید. این مکان باید خشک باشد، هیچگونه گرد و غباری درون آن وجود نداشته باشد. در مرحله بعدی دوچرخه را در فضای مشخص شده ثابت کنید. چرخ‌های آن را باز کنید.

لنت‌های دوچرخه را باز کنید. مرحله بعدی آماده می‌شوید. این فکر که وجود دارد؛ این است که لنت‌های ترمز دوچرخه‌های هیدرولیکی درون کالیپر قرار دارد. در مرحله بعدی برای روغن کاری سیم ترمز دوچرخه می‌توانید از یک گیره پلاستیکی استفاده کنید.

برای فشار دادن پیستون‌ها به درون بدن کالیبر فعالیت‌های لازم را انجام دهید. می‌توانید از ابزارهای مانند مسدود کننده‌ها استفاده کنید.
ترمز را به جای لنت ترمز در را قرار دهید؛ سپس با استفاده از آچار پیچ سوپاپ را برای هواگیری در کالیبر باز کنید. دریچه آن را خارج کنید. این موضوع باعث می‌شود که برای وصل کردن پلاستیکی به انتهای آن قسمت برای جمع کردن مایع یک مورد بسیار ضروری به حساب می‌آید.

در مرحله بعدی هم درپوش مخزن آن را باز کنید.
آن را تمیز کنید. سرنگ در روی دریچه مخصوص قرار دهید، فعالیت‌های لازم را انجام دهید.
در این مرحله برای باز کردن سوپاپ هواگیری حتماً باید دقت کنید، روغن قدیمی به صورت کاملاً خارج شده است.
حالا می‌توانید با استفاده از سرنگ برای روغن کاری سیم ترمز اقدام کنید.
مقصد را پر کنید. چند بار کتی ترمز را در هنگام روغن زدن فشار دهید، مطمئن شوید تا تمامی مراحلی که برای تعویض روغن در نظر می‌گیرید، ضروری هستند.
تمامی موارد به عنوان موضوعات بسیار مهمی در این زمینه به حساب می‌آیند.

ترمز دوچرخه

چند نکته بسیار مهمی وجود دارد، حتی در هنگام تعویض روغن باید به آن توجه کنید.
یکی از این موارد این است که حتما از دستکش استفاده کنید. این موضوع برای شما به عنوان یک ماده ضروری به حساب می‌آید. روغن هیدرولیک حالت سمی دارد. زمانی که با پوست در تماس باشد، ممکن است فرد دچار اشکال کند.

در زمانی که به سراغ خرید و انتخاب روغن ترمز به مراکز دوچرخه فروشی اصفهان می‌روید، باید حتما دقت کنید که متناسب با برند ترمز خودتان روغن ترمز را برای آن خریداری کنید.
اگر تطابق میان این دو برند وجود نیاید؛ پس مشکلات زیادی برای شما به وجود می‌آید.
همچنین نمی‌توانید از روغن ترمز اتومبیل به جای روغن هیدرولیک استفاده کنید؛ زیرا باعث صدمه زدن به قسمت‌های مختلف ترمز می‌شوید. مشکلات را به وجود می‌آورید.

هیچگاه روغن را با یکدیگر ترکیب نکنید؛ زیرا این موضوع باعث می‌شود تا به سیستم ترمزبندی دوچرخه آسیب جدی وارد شود.
بعد از اینکه روغن کاری سیستم دوچرخه تمام شد؛ بهتر است مطمئن شوید که لنت‌ها و دیسکی دوچرخه به روغن آغشته نمی‌شوند.

اگر این موضوع اتفاق افتاد، حتما با استفاده از یک دستمال این فضا را تمیز کنید. در این حالت می‌توانید قامه اولیه و منحصر به فردی را در این زمینه به دست بیاورید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *