انواع مدل دوچرخه‌ سواری

امروزه به دلیل اینکه دوچرخه تنوع و گستردگی بسیار زیادی دارد؛ پس در زمان خرید دوچرخه از مراکز دوچرخه فروشی اصفهان با انواع مختلف و همچنین طرح‌های مختلفی روبرو می‌شوید که این موضوع زمانی که شما بخواهید خرید دوچرخه انجام دهید برای شما سخت می‌باشد و گیج‌کننده به نظر می‌رسد.
انواع دوچرخه وجود دارد که می‌توان آن‌ها را متناسب با عملکرد و نحوه استفاده در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داد.
در این مقاله ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا شما بتوانید انواع مدل دوچرخه‌ سواری را بشناسید و بعد با استفاده از آن بتوانید با انواع دوچرخه آشنا بشوید؛ پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

انواع مدل دوچرخه‌ سواری

دوچرخه‌سواری که شما علاقه‌مند هستید تا از آن استفاده کنید. در واقع اولین قدم برای این است که شما بتوانید نوع دوچرخه موردنیاز خودتان را تعیین کنید.
انواع مدل دوچرخه‌ سواری عبارت است از:

  1. دوچرخه‌ سواری در جاده‌ها
  2. دوچرخه‌ سواری خارج از جاده
  3. رفت و آمد یا دوچرخه‌ سواری شهری
  4. دوچرخه‌ سواری در اوقات فراغت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

دوچرخه‌سواری در جاده‌ها

1. دوچرخه‌ سواری در جاده‌ها

دوچرخه‌سواری جاده یک شیوه، بسیار استاندارد است. از سالیان قبل این نوع سبک دوچرخه‌سواری وجود داشته است و به صورت معمولی می‌توان گفت که مسافت‌های طولانی در جاده‌ها طی می‌شود که در آن معمولاً سرازیری‌ها و سربالایی‌های بسیار زیادی وجود دارد. دوچرخه‌سواری در این جاده‌ها می‌تواند هدف‌های بسیار زیادی داشته باشد که هدف اصلی ورزش کردن و به دست آوردن تناسب در اندام است و حتی رکاب زدن استقامتی نیز در مسابقات دوچرخه‌سواری نیز با استفاده از دوچرخه‌سواری در جاده‌ها اتفاق می‌افتد.

دوچرخه‌هایی که معمولاً برای دوچرخه‌سواری در جاده‌ها تهیه و طراحی شده‌اند می‌توانند به دلیل توازن و کارایی بالایی که دارند بین مسیرهای جاده‌ای و حتی عبور از مسیر‌های شیب‌دار به خوبی عمل می‌کنند؛ زیرا متناسب با این مسیرها طراحی شده‌اند.
همچنین به دلیل ویژگی‌هایی که برای تایر آن‌ها در نظر گرفته شده است می‌تواند سرعت بالایی را در هنگام دوچرخه‌سواری به شما بدهد. با تمام مواردی که گفته شد امروزه می‌توانند از هر نوع دوچرخه‌های در جاده‌ها استفاده کنند؛ زیرا جاده‌ها از نظر ظاهری و همچنین از نظر فیزیکی نمی‌تواند باعث پاره شدن یا ساییده شدن چرخ‌ها بشوند و یا اینکه آسیبی را به بدنه دوچرخه شما وارد کنند.

2. دوچرخه‌ سواری خارج از جاده

یکی از انواع دوچرخه سواری، دوچرخه‌سواری خارج از جاده در واقع یک نوع اصطلاحی است که با استفاده از آن می‌توان این نوع دوچرخه‌سواری را تعریف کرد. دوچرخه‌سواری خارج از جاده برای دوچرخه‌سواری در جاده‌های شنی، خاکی و مسیرهای طبیعت است. در واقع هر نوع و مسیری که از آسفالت خارج باشد در این نوع دوچرخه‌سواری قرار می‌گیرد.

بسیاری از دوچرخه‌سواران از دوچرخه‌سواری خارج از جاده استفاده می‌کنند تا بتوانند ورزش را انجام بدهند. با رکاب زدن در این مسیر می‌توانند زیبایی‌های بسیار زیادی که در طبیعت وجود دارند را کشف کنند و از ترافیک و شلوغی و آلودگی شهر دور شوند. علاوه بر مسیرهایی که گفته شد مسیر جاده‌ای خارج از جاده به عنوان میانبر از یک مزرعه یا پارک جنگلی است.

در واقع می‌توان گفت که دوچرخه‌سواری خارج از جاده باید بر اساس برنامه ریزی‌های خاصی باشد. برای دوچرخه‌سواری در این جاده‌ها شما نیازمند استفاده از یک دوچرخه کوهستان هستید؛ زیرا دوچرخه‌سواری سنگین در مسیر‌های ناصاف برای شما بسیار مناسب است؛ ولی اگر شما از دوچرخه‌های سبک استفاده کنید که چرخ‌های کمتری دارند در واقع ممکن است، آسیب ببینید و زحمت بسیار زیادی را در هنگام دوچرخه‌سواری داشته باشید.

دوچرخه‌سواری شهری

3. رفت و آمد یا دوچرخه‌ سواری شهری

رفت و آمد به محل کار و استفاده از دوچرخه یک روش بسیار عالی است که شما می‌توانید هم در هزینه‌های رفت و آمد خودتان جلوگیری کنید و همین که باعث شوید ترافیک و آلودگی در هوا کاهش پیدا کند.

تحقیقات بسیار زیادی در زمینه دوچرخه‌سواری تا محل کار انجام شده است که طی این تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که شما زمانی که با استفاده از دوچرخه به محل کار خودتان می‌روید کارایی بهتری در محیط کاری خودتان دارید؛ پس می‌توانید در طول روز هوشیارتر باشید و به کارهای خود رسیدگی کنید.

معمولاً رفت و آمد دوچرخه در خیابان‌ها و جاده‌ها یک نمونه بسیار رایج می‌باشد؛ پس شما می‌توانید در مسیرهای جاده‌ای و خیابان از هر نوع دوچرخه استفاده کنید؛ ولی باید به این موضوع دقت کنید که از دوچرخه‌ای استفاده کنید که قابلیت فرمان دهی خوب و سریع داشته باشد و شما بتوانید در خیابان‌های شلوغ درون شهری بهترین عملکرد را داشته باشید. علاوه بر مواردی که گفته شد باید به این موضوع دقت کنید که از دوچرخه‌ای استفاده کنید که بتوانید وسایل خودتان را روی بدنه آن قرار دهید و آن‌ها را حمل کنید.

4. دوچرخه‌ سواری در اوقات فراغت

دوچرخه‌سواری در اوقات فراغت به این صورت است که شما در مدت زمانی که زمان خالی دارید یا احساس نیاز به استراحت دارید، دوچرخه‌سواری را انتخاب می‌کنید که معمولاً شما برای تفریح نیاز دارید که از سرعت متوسط استفاده کنید و تحرک کمتری داشته باشید. این نوع دوچرخه‌سواری بیشتر در جاده‌هایی که راحت و آسان هستند مناسب است و سرعتی که دارد نگران کننده نیست. همچنین شما در این، هنگام نیازی ندارید تا وسایلی را حمل کنید. در نتیجه می‌توانید از هر نوع دوچرخه استفاده کنید و حتی از دوچرخه‌های قدیمی که چرخ‌دنده‌های کمتری داشتند و بدون دنده بودند استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *