دوچرخه‌های برقی را بیشتر بشناسید؟

دوچرخه‌های برقی یا دوچرخه الکتریکی از سری اختراعاتی هستند. امروزه بشر آن را وارد بازار کرده است و علاقه مندان بسیار زیادی به این نوع دوچرخه سواری در سراسر دنیا وجود دارد. این نوع دوچرخه سواری به این صورت است که در هنگام دوچرخه سواری مقدار نیروی رانشی به شما کمک می‌کند و حرکت را برای شما راحت‌تر انجام می‌دهد.

خرید دوچرخه برقی از فروشگاه‌های معتبر دوچرخه فروشی اصفهان یک انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود؛ اما اگر شما قصد دارید که بدانید این دوچرخه برای چه تفاوتی با موتور سیکلت دارد و در واقع چگونه کار می‌کند، بهتر است در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع دوچرخه‌ برقی و همچنین عملکرد آن‌ها آشنا شویم.

دوچرخه برقی‌های چگونه کار می‌کند؟

دوچرخه برقی یا همان دوچرخه الکتریک در واقع یک باتری و یک موتور دارد که همین موضوع نشان دهنده تفاوت اصلی آن‌ها با دوچرخه‌های معمولی است. موتوری که درون این دوچرخه‌ها وجود دارد به شما کمک می‌کند تا بتواند سطح انرژی خودتان را از سطح معمولی افزایش بدهید و به دوچرخه سواری شما انرژی و سرعت بسیار زیاد انتقال می‌دهند.

معمولاً دوچرخه‌های برقی یک نمایشگری دارند که در این نمایشگر میزان باتری میزان شارژ و سرعتی که شما دارید و همچنین موارد بسیار مهم دیگری که در هنگام دوچرخه سواری با آن روبرو هستید را به شما نشان می‌دهد.

دوچرخه برقی‌های

اینکه دوچرخه شما چه میزان قدرتی داشته باشد توسط شما تنظیم می‌شود و شما باید بدانید که میزان سرعتی که شما تجربه می‌کنید با قدرت دوچرخه قابل تنظیم می‌باشد و با استفاده از آن می‌توانید تجربه لذت بخش را برای خودتان به وجود بیاورید.

از تفاوت‌های اصلی که بین دوچرخه برقی با موتور سیکلت وجود دارد این است که این دو وسیله از نظر سرعت با یکدیگر تفاوت دارند. طبق قوانین بین‌الملل سرعت بیشترین سرعتی که دوچرخه‌های برق می‌توانند وجود داشته باشند ۲۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد و این ویژگی باعث شده است تا برای دوچرخه‌های برقی گواهینامه در نظر نگیرند و این دوچرخه‌ها بیمه ندارند و این موضوع یکی دیگر از تفاوت‌هایی است که دوچرخه برقی با موتور دارد.

البته شما باید بدانید تفاوت سرعت و قدرت موتور در دوچرخه‌های برقی قابل افزایش نیست و شما فقط می‌توانید با افزایش سرعت و پدال زدن میزان سرعت خودتان را افزایش بدهید.

آیا می‌توان با دوچرخه برقی ورزش کرد؟

سوالی که در این قسمت از مقاله به وجود می‌آید این است که زمانی که شما از دوچرخه برقی استفاده می‌کنید ورزش انجام می‌دهید؟ پاسخی که برای این سوال وجود دارد که پاسخ مثبتی است؛ زیرا دوچرخه‌های برقی می‌توانند میزان قدرت موتور را تنظیم کنند تا علاوه بر موتور خود این پدال‌ها نیز فعالیت داشته باشند. به عنوان مثال اگر شما از سری افرادی هستید که سال‌های بسیار زیادی از ورزش و همچنین دوچرخه سواری دور بوده‌اید و قصد دارید که به تازگی دوچرخه سواری را انجام دهید می‌توانید از سطح بالای موتور استفاده کنید تا بتوانید آمادگی جسمانی خودتان را به مرور زمان افزایش بدهید.

دوچرخه‌های الکترونیکی

بعد از مدتی که شما فعالیت ورزشی خودتان را انجام داده‌اید می‌توانید، کمک موتور را کاهش دهید تا انرژی بیشتری را خودتان برای حرکت دادن دوچرخه انجام دهید. اگر شما در شرایط عادی قرار دارید و ساعت‌های بسیار زیادی را دوچرخه سواری می‌کنید می‌توانید در سربالایی‌ها و تپه‌ها و زمانی که شیب بسیار زیادی وجود دارد که از موتور دوچرخه استفاده کنید و اجازه دهید که آن فعالیت شما را در نظر داشته باشد.

زمانی که شما موتور دوچرخه الکتریکی را خاموش می‌کنید در واقع این نوع دوچرخه شما هیچ تفاوتی با دوچرخه عادی ندارد و دقیقاً میزان کالری مصرفی شما تقریباً برابر با میزان دوچرخه معمولی می‌باشد. در واقع این دوچرخه‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید مسیرهایی که طولانی را با خستگی کمتر و نشاط بسیار بیشتری انجام دهید.

وزن دوچرخه برقی چقدر می‌باشد؟

دوچرخه‌های هیبریدی و دوچرخه‌های برقی به دلیل اینکه موتور، باتری و لوازم جانبی دیگری دارند معمولاً نسبت دوچرخه‌های معمولی حدوداً ۱۰ کیلوگرم سنگین‌تر هستند. البته این اضافه وزن به دلیل موتوری است که در روی این دوچرخه‌ها وجود دارد.

این موتورها قابل حذف شدن نیستند، مگر اینکه شما در هنگام دوچرخه سواری باتری موتور را تمام کرده باشید و یا آن را خاموش کرده باشید، در این حالت اگر شما بخواهید مسیر سربالایی را سعی کنید به صورت کلی نمی‌توانید با پدال زدن حرکت کنید و حمل این دوچرخه با دست نسبت به دوچرخه‌های معمولی چند سنگین‌تر می‌باشد.

دوچرخه‌های الکترونیکی

انواع دوچرخه‌های برقی از نظر محل قرار گیری موتور

دوچرخه‌های برقی که امروزه در بازار وجود دارند، تنوع بسیار زیادی دارند. نکته بسیار مهمی که در انتخاب دوچرخه مناسب باید به آن دقت کنید این است که موتور در کدام قسمت از دوچرخه قرار می‌گیرد. محل قرار گیری موتور می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی حرکت و حمل و نقل، کنترل موتور، چرخ قدرت و همچنین قیمت آن داشته باشد.

به عنوان مثال دوچرخه برقی با موتور میانی نسبت به دوچرخه‌های دیگر بسیار گران قیمت هستند اما زمانی که شما از این دوچرخه استفاده می‌کنید راحت‌تر هستید. پس توجه به کیفیت موتور دوچرخه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

دوچرخه‌های برقی با موتور جلو

در برخی از مدل‌هایی که برای دوچرخه برقی وجود دارد موتور این دوچرخه‌ها جلو نصب شده است. اغلب این دوچرخه‌ها به صورت تاشو هستند و قیمت مناسبی دارند. این نوع موتورها مستقیماً به چرخ متصل هستند و زنجیر درگیر نیستند. در این مدل شما می‌توانید چرخ دنده‌ها را تنظیم کنید و متناسب کاربردی که دارند از آن استفاده کنید.

عیبی که در این دو شاخص وجود دارد این است؛ به دلیل اینکه تعادل در دوچرخه وجود ندارد و زمانی که می‌خواهید در سراشیبی از این دوچرخه استفاده کنید ممکن است زمین بخورید.

دوچرخه الکتریکی با موتور عقب

این نوع از دوچرخه موتور در قسمت عقب روی چرخ عقب نصب می‌شود. قیمت این نوع دوچرخه هم نیز قیمت مناسبی است و مقرون به صرفه هستند. زمانی که دوچرخه سوار از این دوچرخه استفاده می‌کنند اعمال نیروی حرکتی از عقب باعث می‌شود تا احساس بسیار خوبی در هنگام دوچرخه سواری داشته باشد. زمانی که موتور در قسمت عقب قرار می‌گیرند نیز مانند موتور در قسمت جلو زنجیرها کمتر درگیر هستند.

نقطه ضعفی که در درون این دوچرخه‌ها وجود دارد این است که حفظ تعادل در این دوچرخه‌ها بسیار مشکل می‌باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *