زین مناسب دوچرخه

زین مناسب دوچرخه در قسمت مرکزی آن تعبیه شده است. در هر صورت به کار بردن زین برای ایجاد تعادل بهتر و مناسب به وجود آمده است. در نبود زین به عنوان صندلی دوچرخه، نمی‌توان از دوچرخه استفاده کرد.
با توجه به این که دوچرخه باید مقاومت بالایی در بدنه و سایر نقاط خود داشته باشد زین نیز باید همین مقاومت را با مقداری راحتی در خود داشته باشد. ساختار ایده آل و مناسب برای زین دوچرخه، بسیار قابل توجه است.

گاهی اوقات، پیش آمده که بسیاری از افراد در زمان استفاده از دوچرخه، با مشکلات زیادی رو به رو شده باشند. بسیاری از این مشکلات پیش رو نیز از زین دوچرخه حاصل شده است.

احساس درد و گرفتگی در قسمت عضلانی بدن، یکی از معایب وجود زین نامناسب برای دوچرخه است. برای دوچرخه سواری در هر زمان، باید حس راحتی و آرامش در هنگام رکاب زدن وجود داشته باشد. با نداشتن حس خوب در زمان دوچرخه سواری، استفاده از دوچرخه دیگر کار معقولانه‌ای به نظر نمی‌آید.
فرم و ساختار بدنی برای انتخاب انواع زین دوچرخه بسیار مهم است.

زنی در حال دوچرخه سواری

زین مناسب دوچرخه را از مراکز دوچرخه فروشی اصفهان انتخاب کنید. اگر فکر می‌کنید که خرید زین برای دوچرخه یک امر غیر ضروری است در اشتباه هستید. اگر ذره‌ای برای نشستن بر روی زین دوچرخه احساس ناراحتی یا مشکلی دارد باید به سرعت آن را تعویض نمایید.

مواردی که برای بالا بردن قابلیت زین در دوچرخه به کار برده می‌شود شامل:

  • طراحی
  • جنس
  • اندازه
  • نوع دوچرخه

زین دوچرخه، در چهار نوع دسته بندی قرار داده می‌شود که شامل:

  •  تفریحی
  • سرعت
  • کوهستان
  •  سفر

زین مناسب برای دوچرخه سواری تفریحی

یکی از نکات مهم در رابطه با دوچرخه سواری تفریحی، به کار بردن زین مناسب برای تفریح است. البته در زمان رکاب زنی برای دوچرخه تفریحی، ابتدا باید نسبت نشستن خود را روی صندلی تنظیم نمایید.

نشستن بر روی صندلی باید با کمری صاف باشد. البته برای مسیر‌هایی که بسیار کوتاه و به شکل تفریحی از دوچرخه برای گذراندن آن‌ها استفاده می‌شود. زین طراحی شده برای دوچرخه سواری با اندازه و روکش مناسب ساخته شده‌اند.

روکش به کار رفته برای زین در دوچرخه‌های مناسب تفریحی، بیشتر نرم هستند. از فنر‌های پهن‌تری در ساختار این نوع زین استفاده شده است. جلوی این نوع زین‌ها نسبت به زین‌های دیگر کوتاه است.

زین حفره دار

 زین مناسب دوچرخه سواری با سرعت بالا

بسیاری از افراد سرعت بالا در هنگام دوچرخه سواری را بسیار دوست دارند. بنابراین اینگونه از افراد خواهان سرعت بالا و زمان رکاب زنی بالا می‌باشند. رکاب زنی با سرعت بالا، در مسافت‌های کوتاه امکان ندارد. بنابراین برای مسافت‌های طولانی رکاب زدن‌های مستمر و با سرعت بالا، امکان پذیر است.

زین‌های مناسب برای دوچرخه‌های سرعتی، دارای ساختار باریک و نسبت به زین‌های دیگر کشیده است. یکی از دلایل کشیدگی و میزان باریک بودن این نوع از زین برای دوچرخه، انتقال نیرو در زمان رکاب زدن است.

زین مناسب برای دوچرخه سواری کوهستان

البته در مسیر‌های کوهستانی، نشستن متمادی بر روی زین کمی دشوار است. بنابراین بسیاری از دوچرخه سواران برای مسیر‌های کوهستانی، ابتدا کمی روی زین نشسته و بعد از آن بلند می‌شوند و وزن خود را بر رکاب‌های دوچرخه مسلط می‌کنند.

البته افرادی که از دوچرخه سواری کوهستان بهره می‌برند حرکت‌های دیگری را در هنگام دوچرخه سواری از خود دارند. یکی از حرکت‌های دیگر نیم خیز نشستن بر روی زین دوچرخه است.

با توجه به حرکت‌های متفاوتی که دوچرخه سواران از خود نشان می‌دهند برای دوچرخه کوهستان بهره‌مندی از زین مناسب بسیار ضروری است. زین مناسب برای دوچرخه کوهستان باید دارای پد فومی باشد. بنابراین برای استخوان‌های لگن مشکلی به وجود نیاورد. برای زین دوچرخه کوهستان، روکش‌هایی به کار برده شده که بسیار مقاوم می‌باشند.

با این حال، در عین مقاومت بسیار بالا برای این نوع روکش زین، ساختار و شکل بسیار ساده‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است. مقاوم و ساده بودن ساختار زین دوچرخه، به حرکت‌های دوچرخه سواران کوهستان کمک بسیار زیادی می‌کند.

زین مناسب برای دوچرخه‌های مسافرتی

بسیاری از افراد، دارای مهارت بالا در دوچرخه سواری، از دوچرخه برای سفر‌های خود استفاده می‌کنند. بنابراین رکاب زنی در سفر‌های طولانی برای دوچرخه سواران بسیار مهم است. زین مناسب برای این دوچرخه، باید قابلیتی ما بین دو زین کوهستان و زین جاده را به همراه خود داشته باشد.

زین دوچرخه مسافرتی باید دارای بخش نرمی برای استخوان‌های لگن داشته باشند. سخت و سفت بودن زین، برای استخوان‌های ناحیه لگن، مشکلات بسیار زیادی را به وجود می‌آورد. بنابراین نرم و کشیده بودن زین به همراه نوعی از باریکی در آن، منجر به بی آزار بودن نشستن‌های طولانی بر روی زین دوچرخه مسافرتی می‌شود.

زین مناسب برای بانوان کدامند؟

یکی از نکات مهم برای به کار بردن دوچرخه، جنسیت افرادی است که از آن استفاده می‌کنند. شکل و ساختار زین برای بانوان باید به شکل متفاوت‌تری نسبت به آقایان ساخته شود.

یکی از نکات مهم برای ساخت متفاوت زین برای بانوان و آقایان، در ساختار بدنی و اسکلت بندی آن‌ها است. بنابراین قسمت لگن آقایان نسبت به بانوان تفاوت‌های بسیار زیادی دارد.

در هر صورت، بانوان دارای لگن‌های کوتاه و پهن‌ترین نسبت به آقایان می‌باشند. این مورد، یکی از تفاوت‌های فاحش در رابطه با قسمت نشیمنگاه بانوان نسبت به آقایان است. زین مناسب برای بانوان، باید دارای پهن بودن بیش از اندازه‌ای نسبت به زین آقایان باشد. یکی از نکات مهم در رابطه با زین، روکش آن است. روکش زین باید حس نرمی و احساس راحتی بسیار بیشتری را برای افراد به وجود آورد.

جنس‌های به کار رفته برای زین، باید از فوم و یا ژل باشد.

روکش زین، باید به شکل استاندارد و درستی بر روی آن قرار داده شود. روکش زین باید به درستی بر روی اسکلت زین قرار داده شود تا این که از جای خود حرکت نکند. حرکت بیش از اندازه برای روکش زین، مشکلات زیادی را در زمان دوچرخه سواری برای افراد به وجود می‌آورد. بنابراین زین نامناسب برای دوچرخه، در طولانی مدت مشکلات زیادی را برای لگن افراد به وجود می‌آورد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *