ویژگی انواع کیف دوچرخه

ویژگی انواع کیف دوچرخه را در این گفتار مورد بررسی قرار می‌دهیم با ما همراه باشید.

ویژگی انواع کیف دوچرخه

ویژگی انواع کیف دوچرخه عبارت است از:

  1. قابل دسترس بودن
  2. خاصیت ضد آب
  3. قابلیت تنظیم
  4. بندهای چسبان

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. قابل دسترس بودن

اگر تمایل دارید که کیفی که انتخاب می‌کنید قابل دسترس باشد بهترین گزینه خرید کیف‌های خورجینی یا کیف‌هایی با سایز متوسط است.

2. خاصیت ضد آب

اگر به صورت حرفه ای دوچرخه سواری می‌کنید. هیچ ترسی از خیس شدن در جاده ها ندارید. بهتر است کیف‌هایی را انتخاب کنید که خاصیت ضد آب داشته باشند و در معرض باران از مقاومت بالایی برخوردار باشند تا محتویات داخل کیف خیس نشود.

کیف تنه، کیف جلو فرمان، خورجین دوچرخه سواری، انواع کیف دوچرخه

3. قابلیت تنظیم

بیشتر کیف‌های دوچرخه دارای بندهای فشاری و قابل تنظیم است. این بندها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بارهای خود را با سایزهای مختلف حمل کنید بدون اینکه بخشی از کیف بی استفاده بماند.

4. بندهای چسبان

از محکم بودن کیف بر روی دوچرخه اطمینان پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از بندهای چسبان استفاده کنید و کیف خود را به بدنه دوچرخه متصل کنید.

انواع کیف دوچرخه

انواع کیف دوچرخه که در مراکز دوچرخه فروشی اصفهان وجود دارد، عبارت است از:

  1. کیف تنه
  2. سبدها
  3. کیف زیر زین
  4. کیف جلو فرمان
  5. کیف سایز متوسط دوچرخه
  6. خورجین دوچرخه سواری

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

سبد دوچرخه کیف جلو فرمان، خورجین دوچرخه سواری، انواع کیف دوچرخه

1. کیف تنه

بهترین مدل کیف دوچرخه سواری برای ذخیره سازی غذا، تلفن همراه و سایر ابزارها و لوازم ضروری قابل دسترس است. اغلب کیف‌های تنه این امکان را دارند که به قسمت فوقانی لوله دوچرخه متصل شوند.

سایز آن ها به نحوی است که غذا، تلفن همراه و سایر ابزارهای ضروری به راحتی در دسترس است. این نوع کیف ها قابلیت مخازن آب رسانی مناسب را دارند.

سبدهایی که در جلو دوچرخه طراحی می‌شوند معمولا کوچک نسبت به سبدهای پشتی کوچک تر هستند. بیشتر از دسته فرمان آویزان می‌شوند یا با چوب فلزی به دو طرف شاخ جلو نصب می‌شوند.

کیف زیر زین، کیف جلو فرمان، خورجین دوچرخه سواری، انواع کیف دوچرخه

3. کیف زیر زین

برای حمل وسایل کوچک از قبیل: چند ابزار، اهرم تایر، لوله یدکی، نوار انرژی یا پچ کیت استفاده می‌شود. کیف زیر زین همانطور که از نامش مشخص است در زیر صندلی یا زین دوچرخه قرار می‌گیرد. این کیف به ریل‌های خود زین وصل می‌شود.

کیف زیر زین در سایزهای بزرگ تر هم موجود است که برای حمل وسایل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیف زیر زین بسیار کاربردی است.

4. کیف جلو فرمان

کیف جلو فرمان مناسب برای حمل وسایلی از جمله: انواع تنقلات سالم، کرم ضد آفتاب، دوربین و غیره است. این کیف با استفاده از گیره یا بند به دست فرمان متصل می‌شود. دسترسی سریع و بیشتری نسبت به کیف صندلی دارد.

بعضی از نمونه‌های این کیف دارای یک آستین پلاستیکی شفاف در قسمت فوقانی برای نمایش نقشه است. این نوع کیف مناسب برای دوچرخه سواران تور است.

در هنگام خرید کیف زیر توجه داشته باشید که در زمان ترمز گرفتن یا تعویض دنده روی دوچرخه تاثیر نگذارد. دقت داشته باشید که بیش از اندازه آن را سنگین نکنید؛ زیرا وزن اضافی موجب برهم خوردن تعادل وسیله خواهد شد.

کیف جلو فرمان، خورجین دوچرخه سواری، انواع کیف دوچرخه

5. کیف سایز متوسط دوچرخه

مناسب‌ترین وسیله برای حمل وسایلی همچون کاپشن، ابزارآلات و غذا است. این نوع کیف برای حمل کردن لباس‌های اضافی، وسایل دوچرخه سواری، ناهار وسیله‌ای کاربردی است.

با این نوع کیف شما می‌توانید تشک‌های با سایز متوسط را در آن جا دهید.

بیشتر آن ها دارای ورقه‌های پلاستیکی برای شکل دادن به کف کیف هستند. بسته بندی با نوعی سیستم جیبی یا ذخیره سازی تقسیم بندی شده است

خورجین دوچرخه سواری، انواع کیف دوچرخه

6. خورجین دوچرخه سواری

خورجین دوچرخه سواری یکی از انواع کیف دوچرخه است. بهترین و کاربردی‌ترین وسیله برای حمل وسایل ضروری و مورد نیاز اعم از لباس‌های اضافی، وسایل کمپینگ در تردد با دوچرخه سواری شهری همچنین تورهای طولانی مدت گزینه بسیار مناسبی است.

خورجین‌های دوچرخه سواری فضای بزرگی دارند. همچنین در برابر شرایط جوی امکان جدا شدن سریع از رک را روی دوچرخه دارند. شما می‌توانید به سهولت وسایل خود را در آن ها جا بدهید و با خود حمل کنید.

خورجین‌های دوچرخه سواری یک نوع کیف‌هایی هستند که استفاده از قلاب، گیره یا بندهای بانجی به رک متصل می‌شوند. سپس به صورت جداگانه یا جفت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل کیف‌ها برای رک‌های جلو و عقب طراحی شده اند.

اگر از خورجین‌های دوچرخه سواری استفاده می‌کنید باید دقت کنید که در هنگام چرخش عادی پدال زدن با خورجین برخورد نکند. پدال‌های یا خورجین‌های بزرگ می‌توانند موجب ایجاد چنین ارتباطی شوند و در نهایت ضربه و وضعیت دوچرخه سوار را ناامن کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *