انتخاب لاستیک دوچرخه

انتخاب لاستیک دوچرخه از مراکز دوچرخه فروشی اصفهان یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که هر دوچرخه سواری باید آن را بداند. وجود یک لاستیک بی‌کیفیت و نامرغوب می‌تواند به صورت بالقوه باعث ایجاد یک سری از مشکلات شود.

وجود لبه‌های عاج لاستیک دوچرخه باید متناسب با شیوه‌ای که شما قصد دارید دوچرخه سواری کنید، باشند. لذا در تمامی موارد لاستیک‌های ساییده شده و فرسوده موجب خواهد شد تا کنترل دوچرخه سخت و دشوار شود و در نهایت باعث شود که به نظر دوچرخه سوار مسیر ناهموار باشد.

وجود لاستیک‌های مندرس از رده خارج شده می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. به عنوان مثال ممکن است در هنگام دوچرخه سواری لاستیک شما بترکد آسیبی به شما وارد شود.

این چالش بیشتر در مورد لاستیک‌های دوچرخه بچگانه بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا اگر این اتفاق برای فرزندتان بیفتد عواقب آن جبران ناپذیر خواهد بود. خوب است که برای داشتن تجربه دوچرخه سواری بهتر و ایمن تری، لاستیک دوچرخه خوبی انتخاب کنید.

انواع لاستیک دوچرخه کوهستانی

  • مناسب برای مسیرهای صاف، آج‌های کوچک و نزدیک به یکدیگر
  • آج‌هایی که فاصله زیادی به هم دارند، کارایی بالاتری در شرایط گل‌آلود دارند.
  • در پیچ‌های مسیرهای ناهموار، آج‌های کوچک قاعده پهنی دارند مناسب است.
  • آج‌های بلند به چسبیدن به زمین در مسیرهای فنی از قبیل: صخره‌ها کمک می‌کنند.

انواع لاستیک‌های دوچرخه جاده‌ای

  1. صاف
  2. نیمه صاف
  3. شیار معکوس
  4. جهت آج
  5. آج لاستیک های جلو و عقب

1. لاستیک‌های صاف

لاستیک‌های صاف با طرح‌های شیاردار ساده مناسب برای گرفتن سرعت زیاد در سطوح صاف و هموار مانند: آسفالت طراحی شده اند.

2. لاستیک‌های نیمه صاف

این نوع از لاستیک‌ها مناسب برای سطوح صاف و بخش‌هایی که سواری‌های خارج از جاده از این لاستیک‌ها استفاده می‌شود. این نوع لاستیک‌ها یک قسمت میانی صاف برای حفظ سرعت و پایین آمدن مقاومت، همراه با آج‌های جانبی برای کمک به عبور از پیج‌ها هستند.

انتخاب انواع لاستیک

3. لاستیک‌های شیار معکوس

این نوع لاستیک‌ها با آج‌های معکوس، نسبت به لاستیک‌های معمولی مقاومت پایین‌تری روی سطوح دارند. وجود مقاومت و چسبندگی بیشتر نسبت به لاستیک‌های صاف دارند.

4. جهت آج

الگوی آج لاستیک‌ها جهت دار است. در زمان نصب لاستیک‌ها آن‌ها را مخالف جهت آج‌ها نصب کنید سپس عملکرد آن را به خطر بیندازید. اطلاعاتی بر روی دیواره لاستیک وجود دارد. پیش از نصب لاستیک آن را مورد بررسی قرار دهید.

5. آج لاستیک‌های جلو و عقب

بیشتر لاستیک‌ها تنها مخصوص چرخ جلو یا عقب هستند. اطمینان داشته باشید که لاستیک‌ها را به صورت صحیح نصب کنید.

ویژگی‌های انواع لاستیک

  • لاستیک میخ دار
  • لاستیک تاشو
  • لاستیک مقاوم در برابر پنچری
  • لاستیک تیوبلس

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

لاستیک میخ دار

اگر در فصول سرد سال دوچرخه سواری می‌کنید. این گزینه مناسبی است. این نوع لاستیک‌ها حاوی میخ‌های فولادی یا آلومینیومی هستند. اصطکاک مورد نیاز را برای سواری بر روی سطوح برفی یا یخی ایجاد می‌کنند.

لاستیک تاشو

این نوع لاستیک با استفاده از مهره آرامید فایبر نصب می‌شود، این مهره باعث سبک شدن و تاشو شدن آن می‌گردد. از دیگر دلایل مهم برای خرید لاستیک تاشو وزن سبک آن است.

با توجه به اینکه این نوع لاستیک قابلیت جمع شدن را دارد، نگه داری و حمل آن بسیار ساده و راحت است. لاستیک‌های تاشو برای دوچرخه‌های کوهستانی و جاده‌ای مناسب هستند به دلیل این نوع قابلیت‌ها است که نسبت به سایر دوچرخه‌های دیگر گران‌تر هستند.

انواع لاستیک

لاستیک مقاوم در برابر پنچری

اگر شما به صورت حرفه‌ای دوچرخه سواری می‌کنید یا از پنچرگیری دوچرخه تنفر دارید. بهتر است دوچرخه‌های کوهستانی را خریداری کنید. این نوع دوچرخه‌ها در مقابل پنچری بسیار مقاوم هستند به این دلیل که در این لاستیک‌ها ترکیبات سخت‌تر و ضخیم استفاده شده است.

لاستیک تیوبلس

این نوع از لاستیک‌ها به صورت مستقیم بر روی چرخ سوار و باد می‌شوند نیازی به تیوب ندارند. در صورتی که لاستیک‌های تیوب دار دارید خوب است برای ارتقای آن‌ها به لاستیک تیوبلس به صورت قابل توجهی عملکرد آن را افزایش دهید. در لاستیک تیوبلس فشار باد لاستیک کمتر کاهش پیدا می‌کند همچنین در مقابل اشیاء تیز و پنچری بسیار مقاوم است.

شیوه انتخاب تیوب و اندازه سوپاپ

اندازه تیوب دوچرخه در واقع سایز لاستیک دوچرخه است. با توجه به اینکه تیوب‌ها قابلیت کشسانی دارند؛ با توجه به اینکه عرض آن‌ها بسیار گسترده است. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که دامنه عرض تیوب جدیدی که قصد خرید آن را دارید. شامل: سایز لاستیک شما می‌باشد.

انواع والو تیوب دوچرخه

والو تیوب دوچرخه یا پرستا یا شرایدر هستند. والوهای پرستا باریک بیشتر دارای مهره کوچکی برای باز و بسته کردن آن‌ها هستند. معمولا دوچرخه‌های جاده‌ای از این نوع والو استفاده می‌کنند.

والوهای شرایدر عرض زیادی از پرستا هستند. سوپاپ آن‌ها مشابه انواع لاستیک خودرو است. بیشتر دوچرخه‌های کوهستانی دارای والوهای شرایدر می‌باشند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *